5 tips för att bli en morgonperson

 
Jag är inte världens piggaste på morgonen men jag försöker att bli mer utav en morgonperson och det här är 5 saker som hjälper mig.
 
1. Vakna vid samma tid varje dag. Kroppen vänjer sig snabbt vid rutiner och det gör det lättare att ta sig upp på morgonen. Tillslut kommer du inte ens behöva en väckarklocka.
2. Ät frukost! För mig är frukost samma som kaffe är för vissa människor. Jag vaknar inte riktigt till om jag inte äter. Men för er som inte är så pigga på frukost, ät det i alla fall. Det är ju faktiskt det viktigaste målet om dagen. Om du inte vill laga något, koka ett par ägg eller ät en macka med ost och skinka.
3. Förbered dig kvällen innan. Se till att du inte går och lägger dig för sent, skriv att göra listor så du kommer ihåg allt du tänkt att du skulle göra och välj även en outfit för nästa dag. Då behöver du inte stressa på morgonen och vakna på helt fel sida av sängen.
4. Gör de tråkiga sakerna först. Om du hatar att träna, gör det först så kan du njuta utav dagen sen. Om du måste städa, gör det direkt istället för att skjuta upp det så kan du känna dig lite duktig sen.
5. Starta din dag med en playlist med din favorit musik. Musik, för mig i alla fall, är jätteviktigt. Om jag startar dagen med några riktigt bra låtar som får mig att känna lite pepp för dagen så gör det hela skillnaden. Prova!
 
Hoppas något utav tipsen kan hjälpa er.
February 2016, Life | |
Upp