perfect nude-pinks

 
Jag älskar neutrala, rosa/nude färgade läppstift. Det är en sån bra färg som kan matchas med vilken smink look du än valt men den funkar även om du inte orkat sminkat dig alls. Jag har några personliga favoriter just nu som jag ville dela med mig av, vad är det man säger; delad glädje är dubbel glädje ;)
 
- H&M nagellack " chalky pink": Den här är den finaste rosa färgen på ett nagellack jag någonsin sett. Den är rosa men lite mer neutral och inte lika in your face som de flesta rosa nagellack brukar vara. Det är lite som en gammaldags rosa som kräver 3 lager, men det är värt det för den är så fin.
- Loréal läppstift "Naomi´s Delicate rose": Mitt nya favorit läppstift som jag använder med eller utan annat smink i ansiktet. Jag har väldigt pigmenterade läppar men den här färgen syns när jag använder den och det är den perfekta rosa/nude färgen som ser naturligt ut men ändå lite roligare än din egna färg.
- Rimmel moisture renew läppstift "notthing hill nude": Jag har hört ganska mycket om dessa läppstift och ännu mer om den här färgen och tillslut var jag tvungen att köpa den. Den är väldigt nude färgad men inte så att du ser död ut, sen är formulan väldigt mjuk och pigmenterad.
- NYX butter gloss "Èclair": Kan vi först prata om lukten, det luktar som cupcakes och jag vill bara äta upp det! Färgen är rosa med en hint utav lila men den ser väldigt naturlig ut, läpp glanset är inte ett glans alls utan mer som ett flytande läppstift eftersom det är väldigt mycket färg i det. Jag älskar att ha det här när jag vill ha något roligare än ett naturligt läppstift.
- Maybelline color tattoo "permanent taupe": Jag är helt besatt utav maybellines kräm skuggor för de är så pigmenterade och lätta att använda. Den här är den perfekta neutrala, brun aktiga färgen som jag antingen använder som bas eller bara för sig själv. Perfekt när man vill se ut som man försökt men inte har energi för att anstränga sig.
Beauty, December 2015 | |
Upp