topp 4 favorit rengörare

 
Jag har provat flera sorters rengörare för ansiktet men de flesta antingen irriterar min hud eller lämnar den jättetorr. Men under de senaste åren har jag hittat 3 rengörare som funkar för min torra och känsliga hy och vad vore jag för skönhetsbloggare om jag inte delade med mig utav mina fynd.
 
- The body shop camomile sumptious cleansing butter: Jag brukar köra på den här när jag har smink på mig för den smälter verkligen bort alla rester och när man tar bort det sen med en handduk så får man dessutom en bra exfoliering samidigt. Den är inte den billigaste men räcker länge om man inte använder den jämnt, vilket jag inte kan. Jag älskar den härliga doften och formulan som blir oljig när man masserar in den i huden. En perfekt produkt om du gillar att ge dig själv ansiktsmassager.
- Cetaphil: Den nya favoriten i samlingen, luktar ingenting och har en väldigt mild formula som inte lämnar min hud torr och stram efter jag tvättat ansiktet. Den här använder jag för nuvarande varje morgon och kväll och jag har inte fått värre akne, jag tycker snarare den har lugnat ner det, och jag har inte fått torrare hy. Perfekt för dig med mindre budget då du får mycket för pengarna.
- LÓréal sublime soft calming gel-cream wash: Det här är den rengöraren jag har använt längst och den jag har gått tillbaka till efter att ha provat andra som inte funkat för mig alls. Den har en mild doft, löddrar bra och tuben räcker hur länge som helst. En stor favorit helt enkelt.
- Garnier Micellar water: Är tekniskt sätt ingen rengörare utan ett ansiktsvatten men det här är min favorit för att ta bort smink innan jag tvättar ansiktet. Den får inte min hud att svida och tar bort min foundation och allt annat otroligt bra. Flaskan räcker väldigt länge och är därför väldigt prisvärd även fast den inte är dyr. Doften är inte för mycket och den får inte mina ögon att svida heller så det är ett extra plus.
 
Hoppas ni hittade något nytt att prova nu då. ^^
Januari 2016, skincare | |
Upp