Mål för 2016

 
Då kommer inlägget om nyårslöften som ingen någonsin håller, mig själv inkluderad, men det är inte riktigt så. Jag tänker inte skriva ner några specifika löften utan snarare mål, förhoppningsvis kommer det funka bättre än löften som jag ändå bryter typ 2 veckor in på det nya året. Jag tycker ett nytt år alltid är kul för det finns alltid nya möjligheter att förnya sig och jobba med saker, men försök inte göra för mycket. Lagom är bäst.
 
- Gå ut mer i friska luften: Jag avskyr promenader. Alltså verkligen avskyr dom. Jag tycker alltid det tar för långt tid så jag tar hellre en cykeltur eller ännu hellre tränar på min träningscykel än går ut. Men jag vet ju att frisk luft är väldigt bra för en så jag ska försöka komma ut mer, kanske börja med några promenader i månaden och ser hur det går. Kanske kan jag tvinga mig själv att tycka om dom?
- Träna mer: Ja, där var det! Nyårslöftet varannan människa anger som sin högsta önskan för året som kommer. Men jag har faktiskt tränat mer året som var så jag vill mest bara träna lite mer och framför allt fortsätta träna. Jag vill känna mig bättre i min kropp och må bra sen när sommaren kommer.
- Äta mer hälsosamt: Jag fick en kokbok jag önskade mig i julklapp (Hemsley hemsley) och den blev jag superglad över, men nu är det plötsligt bestämt att jag ska laga mat i några veckor. Inte riktigt säker på hur det hände men jag ska göra mitt bästa. Hela familjen är på att äta mer hälsosamt, jag vägrar ta bort kolhydrater för de är viktiga för kroppen (och väldigt goda) och jag kommer inte bara äta sallad och dricka juice. Men det ska bli bättre och renare mat nu. Vi får väl se hur det går. Wish me luck.
- Klara av mina studier: Jag ska börja plugga nu deltid fram till sommaren och mitt största mål med det här året är att bli färdig med skolan helt och hållet. Det kommer bli ett tufft år psykiskt (att plugga är min värsta mardröm) men jag ska klara det!
- Storstäda min garderob: Jag är definitivt skyldig till att behålla kläder från typ 8 år tillbaka bara för att jag har svårt att göra mig av med dom, men nu ska allt gammalt och trasigt ut så jag kan fylla på med nya saker. Spring cleaning and all that.
 
Hoppas ni får ett jättebra år allihopa och ställ inte för höga krav på er själva. Det är meningen att livet ska vara kul. xx
Januari 2016 | |
Upp