Book post: Alexa Chung IT

 
Jag vet att man säger att man inte ska dömma en bok för omslaget men i det här fallet gjorde jag faktiskt det. Jag älskar den svartvita bilden på Alexa Chung, den rosa bakgrunden och den svarta texten. Så jag ville mest ha den för att den skulle vara snygg på bild och bokhylla, men när jag läste den tyckte jag om den ännu mer. Alexa Chung IT handlar om Alexa Chung men jag skulle inte kalla den för en biografi eftersom den inte följer henne genom alla åren i hennes liv och den är inte så detaljerad. Men man får fortfarande se bilder på hur hon sett ut under sin uppväxt och så får man följa henne från när hon var liten till nu och mycket utav det hon gjort under tiden.
 
Jag gillar att det är bilder i boken, att man få se att hon inte alltid varit vår allas stilfavorit utan även haft sämre dagar då hennes stil inte varit den bästa. Man ser att hon är mänsklig. Det är också roligt att få lära sig mer om henne och hur hon kom att bli en utav de mest populära stilikonerna just nu. Hon verkar som en rolig tjej med mycket personlighet och en vilja att få vara sig själv. En bra förebild helt enkelt. (minus rökandet). Jag skulle definitivt rekomendera den här boken till er som gillar mode, snygga omslag och inspiration. Det här är en ny favorit i min bokhylla jag kommer läsa igen och igen. 
 
Betyg: 4/5.
Januari 2016, books & movies | |
Upp