Saker jag älskar just nu #1

 
Jag har inte tänkt att jag ska göra monthly favorites varje månad för jag har inte provat nya saker så ofta. Så istället tänkte jag göra "saker jag älskar just nu" och då ha allt från mat till skönhet, jag hoppas ni kommer gilla det.
 
Hemsley and Hemsley: Jag har det här året blivit mer intresserad utav att äta hälsosamt men jag vill inte äta tråkiga saker för det, den här boken har recept som låter riktigt goda men ändå bra för dig. Hemsley systrarna säger inte åt en vad man ska och inte ska äta utan ger bara på förslag på mat du kan äta. Jag har än så länge inte provat något för jag håller på att öva lite på det här med matlagning men nu är det nog strax dags.
Spiralizer: Vi beställde en Spiralizer från KitchenTime och jag har använt den flera gånger sedan dess, jag har än så länge bara provat att göra spagetti på Zucchini men jag ser fram emot att prova med gurka och morot osv. Den är jätteenkel att använda, liten och händig att förvara och viktigast av allt, den är lätt att rengöra.
Peanut Butter: Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om peanut butter, men jag börjar faktiskt gilla det. Jag föredrar den som är med bitar men den utan funkar också. Jättegod med äppelbitar och mitt favoritmärke är Green Choice för de har ett peanut butter som består utav 99.3% jordnötter och resten havssalt. Perfekt att ha efter man har tränat.
Game of Thrones: Jag är inte bara numera ett stort fan utav serien (ja, jag ligger väldigt efter resten utav mänskligheten) men nu har jag även börjat läsa böckerna, är just nu på bok 2, och jag är kär. Jag älskar Martin´s sätt att skriva för hans ord ger hans karraktärer liv. Jag tror Tyrion och Daenerys mest, både i böckerna och i serien.
D&G parfym: Jag fick D&G 3 límperatrice i julklapp efter att ha drömt om den i flera år. Den har en väldigt fruktig lukt men utan att vara för söt, ett sprut räcker också hela dagen. Sen är flaskan otroligt snygg att ha på hyllan också. Jag kan inte tänka mig att använda en annan parfym någonsin igen.
NYX läppstift: När jag var på stan med några kompisar köpte jag NYX butter lipstick i "Candy button" och det är den perfekta färgen för vardagen. Den är lite mer rosa och korall färgad än mina egna läppar så det syns att jag har läppstift men inte så mycket att det stör mig eller att jag blir obekväm. Formulan är också väldigt återfuktande och räcker länge.
Beauty, February 2016 | |
Upp