Spa kväll

 
Vem älskar inte en bra spa kväll, med något bra att titta på, lite ansiktmasker och nagel målande. Själv brukar jag ha ett par i veckan då jag tar en lång dusch med musik och sedan smörjer in mig med något riktigt återfuktande som the body shop virgin mojito body butter innan jag sen använder Lumene deep-cleansing peat mask i ungefär 20 minuter för att rensa porerna och torka ut orenheter. Den här masken är superbra för att lite går en lång väg, den är lätt använda och lämnar huden silkeslen när man tvättar bort den.
Jag har blivit väldigt förtjust i h&m´s egna nagellack och en utav mina favoriter är "Spanish blueberry", en jättefin blå färg utan shimmer eller glitter som blir jämnt och fint med 2 lager. En annan sak som är mysig att göra, speciellt under de kallare månaderna, är att sätta på sig ett par mysiga strumpor (mina favoriter kommer från h&m) och krypa ner under en filt med en bra bok.
 
Annars brukar jag kolla på något kul på tv (just nu är det criminal minds), äta popcorn och dricka cola. Spa kvällar behöver inte vara så avancerade, välj bara produkter som funkar för dig. Happy pampering.
Beauty, December 2015 | |
Upp