Festlig look

 
Snart är det den tiden igen, tiden då tröjor med renar och tomtar är socialt acceptabla och alla vill ha glitter i mängder. Själv älskar jag alla sminkningar under den festliga tiden på året, röda läppar, guldiga ögonlock och långa fransar. Min look för i år är ganska simpel men fortfarande passande för den här tiden och det är bara budget produkter.
 
* Maybelline color tattoo in "on and on bronze": Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en underbar ögonskugga med bra täckning, fin bronzig färg och som räcker hela kvällen. Jag har fem eller sex nu och vill bara ha fler, perfekta för varje dag eller till finare looks.
* LÓréal color riche eye shadow in "500 Gold Mania": Ett nytt inköp för säsongen, det är den finaste, guldiga ögonskuggan jag sett. Formulan är lätt att applicera och lite går en lång väg. Att ha den här över den bronziga ger en fin och festlig färg som får din ögonfärg att poppa ut lite extra.
* Maybelline fit me foundation: Ännu en ny produkt i min samling men som jag har hunnit använda ett par veckor och älskar. Den går perfekt med min torra hy då den är väldigt lätt på huden men återfuktande och täcker bra. Jag tar ett par pumper (ja, den kommer med en pump!) och duttar över hela ansiktet och blandar ut det med min real technique sponge vilket get huden en fin lyster och det ser inte kakigt ut.
* Maybelline color drama in "Light it up": Dessa läpp pennor är underbara, jag har fyra olika och alla sitter lika bra, håller färgen länge och är billiga. Den här röda färgen är så klart jättefin för jultiden, jag tänkte ha den på julafton och kanske några dagar i december. Tis is the season to wear red lips. ;)
* Maybelline the falsies mascara: Den här mascaran är bra på att ge långa och separerade fransar och den är väldigt svart, jag köpte inte den vattenfasta formulan för jag ville ha en mascara som man inte behöver skrubba ögonen för att få bort, och den här går bort riktigt enkelt men sitter ändå på fransarna och flagar inte av sig. Perfekt när du inte vill ha något super speciellt eller dramatiskt.
* H&M cream blush in "hot pink": Jag älskar kräm konsistens på allt smink, det funkar mycket bättre på torr hy och ser väldigt naturligt ut. Den här färgen är, trots namnet, perfekt för den festliga tiden och är lätt att applicera. Den är dock väldigt pigmenterad så om du inte går för clown looken, ta det lite lugnt med hur mycket du tar.
*Maybelline gel eyeliner in "black": Efter att ha hört Jaclyn Hill berömma den här i flera utav hennes videos var jag tvungen att ha den, och den är bra. Riktigt svart och lätt att applicera. Som alltid med cat eyes måste man öva och det här är en bra en att göra det med. Dessutom sitter den länge sedan när den torkat. Två tummar upp!
Beauty, December 2015 | |
Upp