December must haves

 
December är, förrutom september, min favorit månad! Jag älskar när radion börjar spela julmusik dygnet runt, adventsljusstakar står i alla fönster och hela staden blir fylld utav ljusslingor och dekorationer. En annan favorit del med den här månaden är all familjetid, för det är ju den som är viktigast. Men ibland behöver man några fler saker för att ta sig igenom stressiga dagar och allt mörker. Det här är några saker jag gillar att äta, lyssna på och titta på när allt inte känns tipp topp.
 
- Ljusslingor: Jag har två i mitt rum just nu och tänder dom så fort solen börjar gå ner, det är något extra mysigt med så små lampor men som är så många och man kan ha dom vart man vill. Min på bilden är från IKEA och kostade mindre än 50 kronor.
- Christmas time spellista: Festlig musik är ju ett måste under den här tiden på året. Mina favoritlåtar har jag samlat i en spellista och den blir endast offline runt jul för annars tröttnar man. Några favoriter är "All I want for christmas is you" av Glee Cast, "Mistletoe" av Justin Bieber och "Last christmas" av Ariana Grande.
- Chocolate: Det är väl ganska självklart. Jag kan tyvärr inte äta mer än kanske 2 då jag är allergisk, men för er som kan svulla go for it! Choklad är även roligt att ge bort som en del av en julklapp.
- Julig bok: Nora roberts är en av mina absoluta favorit författare då hennes böcker alltid får mig att le, gråta och skratta. Mästarinnan av feel-good böcker har även gett ut en bokserie med tre fristående böcker. "Pojkvännen" är min favorit, speciellt under den här tiden. Den är romantisk, rolig och utspelar sig runt jul och nyår. Perfekt för att höja humöret och känna sig inspirerad.
- Essie nail polish "Wicked": Vad är mer festligt än ett mörkrött nagellack? Essie är mitt favorit märke när det kommer till nagellack. Priset är inte för högt, det finns en färg för alla och formulan är 9/10 alltid bra. Jag vill inte ha röda naglar hela julen, bara runt julafton, så wicked är mitt val. En riktigt mörk röd som i vissa ljus ser svart ut. Lätt att applicera och torkar fort.
- Sex & the City: En sak som inte är med på bild men som jag älskar är Sex & the City. Det är väl ingen julfilm, tänker ni kanske, men för mig är den det då jag köpte den runt jul för ungefär 4 år sedan. Sen finns det faktiskt lite jul scener i den och lite chick-flick är aldrig fel vilken tid på året det än är. Jag måste erkänna att jag ser på den här filmen oftare än bara ett par gånger per år, men jag tröttnar aldrig på den. Åhh...Mr.Big...
December 2015, Life | #christmas #jul #2015 #tips #julfilm #sexandthecity #ikea #essie #nailpolish #nagellack #noraroberts #choklad #juligt #festligt #movie | |
Upp